Isnin, 24 Februari 2014

Kembara GD - Salam Perkenalan...

Click here for English version.


 Gambar profil saya di hadapan Masjdil Haram semasa menunaikan haji pada tahun 1434H/2013M.


Assalamualaikum, saya Abdul Hadi As'ad bin Mohamad, juga di kalangan sahabat-sahabat mengenali saya sebagai GD. Sejak kecil, saya mempunyai minat untuk mengembara. Namun dalam beberapa tahun kebelakangan, terutama selepas saya menunaikan haji, barulah saya diberi kesempatan untuk mengembara di luar Malaysia. Sebelum itu, alhamdulillah, saya telah mengembara ke hampir ke seluruh Malaysia.




Visa Haji tahun 1434H/2013M dan cop pasport Arab Saudi untuk musim haji.

Selepas saya menonton drama web Kali Pertama di saluran Tonton Original Movie di Tonton (bukan apa, suka tengok pelakon Hanis Zalikha ni, suka je tengok lakonan je tau, tak lebih dari itu), terdetik hati saya untuk membuat blog khas tentang pengembaraan atau perlancongan untuk perkongsian bersama dengan sahabat yang membaca. Dulu hanya membaca blog-blog untuk mendapat maklumat untuk penyelidikan tentang pengembaraan atau perlancongan yang bakal dibuat. Rasa asyik guna sendiri sahaja, seperti penting diri sahaja saya ni.


Screen shot dari Tonton untuk webdrama Pertama Kali lakonan Anis Zalikha.

Jadi inilah catatan bagi sebahagian kembara saya sejak akhir Februari 2014 (bagi sebelum itu, maaf tidak dapat dikongsikan, namun jika ada kesempatan, insya Allah akan dikongsikan.).

Selamat membaca, sudi-sudikan menghayati dan memberikan/berkongsi maklumat serta mengwarwarkan dengan orang lain, blog kembara ini.


Inilah bingkisan saya melalui Travel Blog saya. 


Kembara GD - Terokai Dunia, Kenali Kehidupan...


Click here for English version.

Tiada ulasan: